Projecten
Voor welke organisaties heb ik gewerkt
De projecten waar ik voor ingezet word, zijn heel divers. Deze lopen uiteen van data-analyses tot het opstellen van een strategisch fondsenwervingsplan. Hieronder een aantal voorbeelden uitgelicht.
Werving deelnemers en sponsoren Mega Wandel Marathon
Wat een tijdelijke overbrugging zou zijn van de openstaande functie voor Fondsenwerver werd een lange samenwerking. Werving en communicatie rond de eerste editie van de Mega Wandel Marathon, een wandelevenement om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor projecten voor kinderen met een handicap.
Invulling functie Communicatie & Marketing
Natuurmonumenten wilde onderzoeken hoe de extra FTE binnen het Team Leden & Gulle Gevers het meest optimaal kon worden ingevuld. Een testcase op gebied van communicatie, marketing en fondsenwerving. Dit leverde inzicht, randvoorwaarden en een profiel op. Daarnaast meegewerkt aan een aantal mooie projecten op gebied van loyaliteit, fondsenwerving en als projectleider van ‘Alternatief voor de OLA’.


Strategisch fondsenwervingsplan
Na een markt- en data-analyse is een fondsenwervingsplan ontwikkeld met focus op werving van grote gevers. Daarna is dit strategisch plan vertaald naar een activiteitenplan.
Strategisch fondsenwervingsplan
Bont voor Dieren wilde het strategisch fondsenwervingsplan naar een hoger niveau tillen. In een werksessie met bestuur, directie en het team hebben we bepaald waar de uitdagingen en focus voor fondsenwerving voor komende jaren liggen. Dit is vertaald naar het strategisch fondsenwervingsplan voor de komende beleidsperiode.


Data-analyse & strategie Middle Donors
Prinses Maxima Centrum Foundation wilde een propositie ontwikkelen voor structurele donateurs en giftgevers. We hebben een uitgebreide data-analyse gemaakt en aan de hand hiervan segmenten bepaald en potentie in kaart gebracht. Er is een operationeel plan gemaakt hoe deze segmenten te bedienen en welke systemen hiervoor nodig zijn.
Erika heeft voor de Prinses Máxima Centrum Foundation een geweldige bijdrage geleverd aan de inventarisatie en strategie rondom middle donors. De samenwerking hebben we als zeer prettig en vakkundig ervaren.
Particuliere fondsenwerving
Het CRM-systeem AFAS optuigen voor particuliere fondsenwerving, nieuwe emailtool implementeren. Campagne Serenade van Stef, rond dak- en thuisloze jongeren. Ontwikkelen communicatie rond werving van nalatenschappen.

Erika combineert gedegen marketingkennis en -ervaring met een sprankelende persoonlijkheid, waardoor iedereen het een feest vindt om met haar te werken. Ze is positief, heeft altijd oog voor anderen, heeft een ijzeren doorzettingsvermogen en krijgt alles voor elkaar waar ze haar schouders onder zet. Erika wil je er gewoon altijd bij hebben!

Erika heeft Bont voor Dieren op het juiste spoor gezet bij de uitwerking van het strategisch fondsenwervingsplan. Met haar jarenlange ervaring op dit gebied heeft ze een waardevolle bijdrage geleverd aan onze organisatie.